vrijdag 15 oktober 2010

Schoonheid...

Zittend bij de open haard, luisterend naar het knetterende haardvuur, heb ik in de ene hand een glas en de andere gaat met enige regelmaat over mijn mooie hond Rover. Ik zet er expliciet niet bij wat er in het glas zat of wat voor een hond het is, sommige dingen zijn nou eenmaal privé. Bovendien leidt het ook af van het feit waarom ik bij de open haard zit en niet lekker Rover aan het uitlaten ben.

Ik zit bij de open haard om na te denken. Niet alleen over de taken die ik van Circo Circolo heb gekregen en hoe ik dit via het blog ga verwoorden, maar waar ik vooral over aan het nadenken ben, hoe ging het tijdens de tweede editie van Circo in 2008 eigenlijk? 

Was er toen ook zo'n rumoer net als nu? Kwamen er toen ook journalisten langs om met mij over het landgoed te lopen en mij de hemd van het lijf te vragen? 'We willen je filmen', zeiden ze van te voren over de telefoon,'Een filmpje maken over het feit dat jij je nu bezig houdt met social media', wat die term dan ook in moge inhouden. 'Ik houd me alleen bezig met de natuur, de dieren en met Rover' zei ik expliciet. Maar daar wilde ze niets van weten, 'We komen langs, en dan kunnen we direct wat filmen, dat is leuk.'  

Nee, ik kan met zekerheid zeggen dat dit niet gebeurde in 2008. Het was weliswaar hectischer voor de organisatie, maar rustiger voor mij. 

Het gesprek met de journalisten heeft me wel doen beseffen wat ik hier heb. Wat voor een geschiedenis deze plek heeft en wie hier allemaal heeft rondgelopen (zelfs Prins Bernhard was één van de graag geziene gasten bij mijn moeder!) 
Hoe mooi het landgoed is en hoe ik in mijn beide handen mag knijpen dat ik hier elke dag mag rondlopen.

Ik ben geheel niet ontevreden, en dit wil ik graag met u delen. Ik ben eens gaan rondsnuffelen in mijn foto bestanden in mijn computer, deze worden niet zo stoffig en verkleuren ook niet, dat is wel handig. Dankzij de buurman Dirk is het gelukt om de foto's op mijn blog te zetten.

Hopelijk kan ik u hier een glimp geven van de schoonheid van het landgoed.

- Eduard




1 opmerking: